بدون دسته بندی

بررسی مک بوک ایر M2

بررسی مک بوک ایر M2

چهارده سال از زمانی  که استیو جابز در کنفرانس Macworld 2008، اولین نسل از مک‌ بوک ایر را از داخل پاکتی بیرون آورد و از آن به‌عنوان باریک ‌ترین لپ‌ تاپ دنیا یاد کرد، میگذرد.

در سال ۲۰۲۲، نسل چهارم از مک ‌بوک ایر دردسترس علاقه ‌مندان قرار دارد؛ دستگاهی با طراحی مدرن، رنگ‌های جذاب و تراشه ‌ی به‌ روزشده است.

طراحی، کیفیت و رنگ مک بوک ایر M2

  • صفحه نمایش بزرگتر، بدنه سبک تر
  • انتخاب رنگ های جدید

یکی از اساسی‌ترین تغییراتی که اپل در یک محصول نمادین انجام داده است، به مک‌بوک ایر جدید نیرو بخشیده است، و اگرچه ممکن است برای از دست دادن گوه نمادین ایر سوگواری کنید، اما بسیار مدرن‌تر و زیباتر از مدل‌های قبلی به نظر می‌رسد.

مهندسان این شرکت تا حدودی با کاهش 30 درصدی حاشیه‌های اطراف صفحه‌نمایش در بالا و پایین، در حالی که 20 درصد در کناره‌ها نازک‌تر است، این کار را انجام داده‌اند. حاشیه‌های درشت صفحه‌های مک‌بوک ایر قبلی نسبتاً قدیمی به نظر می‌رسند، مخصوصاً در مقایسه با رقبای ویندوزی پیشرفته مانند Dell XPS 13 ، بنابراین حاشیه‌های نازک در مدل جدید این مک‌بوک ایر را بسیار امروزی‌تر نشان می‌دهد.
شاسی این مک بود از آلمینیوم ساخته شده است و با وزن 2.7 پوندی تعادل بسیار عالی بین وزن سبک و دوام ارائه کرده است. گوشه های گرد مک بوک ایر M2 باعث می شود لپ تاپ به راحتی با یک دست گرفته شود.

مک بوک ایر M2 در رنگ های Starlight (طلایی کم رنگ) ، Midnight(آبی تیره) و  Space Grey(نقره ای) موجود است.

بررسی مک بوک ایر M2 پورت ها

مک بوک ایر M2 دارای دو درگاه Thunderbolt 4/USB 4 در سمت چپ به همراه یک آداپتور برق MagSafe است. سمت راست دارای یک جک هدفون برای کسانی است که هنوز از هدفون های سیمی استفاده می کنند، و اگر شارژ هدفون های بی سیم یا هدفون های بی سیم شما تمام شود، خوب است.

نمایشگر و صدا

مک بوک ایر M2 از نظر کیفیت نمایشگر به مک بوک پرو M2 رسیده است و این مسئله بزرگی است. شما یک پنل 13.6 اینچی روشن و رنگارنگ (2560 x 1664 پیکسل) برای تماشای ویدیو، ویرایش عکس و هر چیز دیگری که می‌خواهید انجام دهید، بدون هیچ گونه تغییری دریافت می‌کنید.

سیستم صوتی چهار بلندگوی مک بوک ایر M2 بسیار خوب است. موزیک فضای زیادی برای نفس کشیدن دارند و حتی اگر ضرب آهنگ شما تند باشد، صدا به خوبی پخش خواهد شد.

عملکرد

بهترین چیزی که در مورد مک بوک ایر M2 وجود دارد این است که به راحتی حجم کاری معاملات Prime Day  (که بسیار شدید است) را به راحتی انجام می دهد.

شما می توانید ده ها برگه باز در گوگل داشته باشید و عکس هایتان را در فوتوشاپ ویرایش کنید.

مک بوک ایر جدید (M2، 2022) با سیستم M2 روی تراشه (SoC)، نسل دوم تراشه 5 نانومتری اپل عرضه می شود که این شرکت ادعا می کند پردازنده 18 درصد سریعتر، پردازنده گرافیکی 35 درصد سریعتر (اکنون 10 هسته) ارائه می کند. و یک موتور عصبی 40 درصد سریعتر از مدل قبلی خود  دارد .

سیستم پایه مک بوک ایر با یک پردازنده گرافیکی 8 هسته ای عرضه می شود، اما نگران نباشید، شما می توانید آن را به یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای ارتقا دهید.

از زمان عرضه تراشه M1 و تعداد روزافزون برنامه ها، برنامه های سازگار با M1 منتشر شده است که با M2 نیز کار می کنند، و این بدان معناست که برنامه های مورد علاقه شما باید به خوبی اجرا شوند و از قابلیت های M2 استفاده کنند. نه فقط برنامه‌های اپل، بلکه برنامه‌هایی مانند Adobe و Microsoft دارای نسخه‌های M1 و M2 هستند.

عمر باتری

  • بیش از 16 ساعت دوام دارد
  • خیلی سریع شارژ میشه

ما امید زیادی به عمر باتری مک بوک ایر داشتیم، زیرا تراشه M1 یک تراشه بسیار کارآمد بود که هم کارایی بالا و هم عمر باتری طولانی را ارائه می کرد و اپل نیز همین قول را در مورد تراشه M2 داده است.

این بدان معناست که می‌توانید به راحتی از MacBook Air (M2، 2022 در طول یک روز کاری کامل یا در یک پرواز طولانی استفاده کنید و همچنان عمر باتری باقی مانده است.

همچنین می‌توانید بررسی مک بوک ایر M2 را از طریق درگاه USB-C شارژ کنید، که در صورت نیاز به قرض گرفتن شارژر هنگام بیرون رفتن، مفید است.

آیا باید MacBook Air (M2، 2022) را بخرید؟

بخرید اگر…

شما یک لپ‌تاپ نازک و سبک می‌خواهید:یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های نازک و سبکی است که می‌توانید بخرید، و با طراحی جدید، اکنون حتی شیک‌تر شده است، در حالی که بسیار مدرن به نظر می‌رسد.

به طور جدی به خرید مک بوک پرو 13 اینچی جدید فکر می کردید

آن را نخرید اگر…

شما به دنبال ارزان‌ترین مک‌بوک هستید
مک‌بوک ایر جدید نه تنها دارای سخت‌افزار جدید و طراحی جدید است، بلکه دارای برچسب قیمتی جدید و بالاتر نیز می‌باشد. مدل قبلی همچنان به فروش می رسد و هنوز هم بهترین مک بوک سال 2022 است.

شما پورت می خواهید
طراحی نازک و سبک با هزینه پورت ها همراه است، و مانند مدل های قبلی، مک بوک ایر جدید تنها با دو پورت Thunderbolt ارائه می شود، به این معنی که ممکن است برای وصل کردن برخی از تجهیزات جانبی به یک آداپتور نیاز داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *