بدون دسته بندی

نویز کنسلینگ چیست 

نویز کنسلینگ چیست 

نویز کنسلینگ چیست؟ اگر تا به حال هدست یا هدفون خریده اید، شرط می بندم که یک یا دو بار عبارت ” نویز کنسلینگ” را شنیده ای در این مقاله درباره نویز کنسلینگ صحبت خواهیم کرد

دو نوع حذف نویز وجود دارد – یکی در میکروفون ها و دیگری در خود هدفون. نوع اول به فردی که در آن طرف خط قرار دارد کمک می کند تا صدای شما را بهتر بشنود. نوع دوم از شما محافظت می کند تا صدای بدون خش و نویز بشنوید.

اکنون میخواهیم آنها را با جزئیات بیشتری بررسی کنی.

نویز کنسلینگ در میکروفون

نویزکنسلینگ

حذف نویز در میکروفون سودی برای شما ندارد بلکه به دیگران کمک می کند تا صدای شما را بهتر بشنوند. نویز کنسلینگ را می توان به روش های مختلفی از جمله شکل و موقعیت میکروفون، پردازش سیگنال دیجیتال و سایر کلمات فنی به دست آورد. حتی برخی از هدست ها دارای پارچه مخصوص باد هستند که عملاً صدای باد را از بین می برد.

هدست‌های پیشرفته ‌تر از چندین میکروفون استفاده می‌کنند تا حذف نویز را تا حدی بالا ببرند. چگونه؟ به طور خلاصه، دو میکروفون فاصله ای بین خود دارند، به این معنی که یکی از آنها از دیگری به دهان شما نزدیکتر است. در حالی که اولی صدای شما را می گیرد، دیگری صدای بیشتری از اطراف را می گیرد. همراه با برخی از الگوریتم‌های دیجیتال، نویز اطراف را از معادله کم می‌کنند و فقط صدای شما باقی می‌ماند.

نویز کنسلینگ در هدفون

نویز کنسلینگ به فرد کمک می کند تا صدای محیط را خفه کند و روی صحبت کردن با کسی یا گوش دادن به موسیقی تمرکز کند. این نوع هدفون در پروازهای طولانی برای کم کردن صدای محیط و موتور هواپیما مفید است

. دو نوع نویز کنسلینگ وجود دارد: غیرفعال و فعال

نویز کنسلینگ غیر فعال

این نوع حذف نویز بر اساس ویژگی های فیزیکی هدست مثل طراحی و مواد آن انجام می شود.نویز کنسلینگ غیرفعال برای فیلتر کردن صداهای نامنظم و با فرکانس بالا بهترین است برخی ازهدست های اداری جدید برای پوشاندن کامل گوش ها و مسدود کردن صداهای خارجی طراحی شده اند. اگر در یک دفتر باز شلوغ کار می کنید، اینها می توانند برای شما مفید باشند.

نویز کنسلینگ فعال

حذف نویز فعال از فناوری پیشرفته تری برای مقابله با نویز استفاده می کند. اساساً، الگوی صدای نویز ورودی را شناسایی و تجزیه و تحلیل می کند و سپس یک سیگنال آینه ای ضد نویز را برای خنثی کردن آن تولید می کند. نتیجه نهایی این است که سطح نویز به شدت کاهش می یابد.

این نوع حذف نویز برای صداهای ثابت و با فرکانس پایین، مانند پنکه های سقفی، صدای موتور، یا مکان های شلوغ بهترین کارایی را دارد. شما معمولاً نویز کنسلینگ فعال را در هدست‌های استریو پیدا می‌کنید که این شانس را دارند که هر دو گوش شما را مسدود کرده و واقعاً نویز را از بین ببرند، اما برخی هدست های مونو نیز از آن برای کمک به شنیدن بهتر استفاده می‌کنند.

اکثرهدست های مدرن از حذف نویز میکروفون و هدفون استفاده می‌کنند تا صدای مکالمه در هر دو طرف مکالمه بهتر شود.


									

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *