بدون دسته بندی

نحوه تشخیص اسپیکرهای اصلی و تقلبی برند JBL

نحوه تشخیص اسپیکرهای اصلی و تقلبی برند JBL

نحوه تشخیص اسپیکرهای اصلی و تقلبی برند JBL

JBL یکی از برندهای خیلی معروف و شناخته شده در جهان است که با سابقه بیش از 70 سال توانسته با استفاده از دانش روز دنیا و تخصص خود محصولات صوتی را تولید کند که مورد توجه قرار بگیرد و نیاز مشتریان خود را برطرف کند. اسپیکرهای مدل JBL طوری طراحی شده‌اند که به هنگام پخش موسیقی صدایی طبیعی، دقیق و با بیسی تنظیم شده به محیط می‌دهد. به همین دلیل مورد توجه و شناخت افرادی است که با موسیقی ارتباط دارند.

اسپیکرهای JBL علاوه بر صدای با کیفیتی که دارند بدنه آن‌ها طوری طراحی شده است که در برابر ضربات فیزیکی و آب بسیار مقاوم هستند و برای ساخت بدنه آن‌ها فقط از مواد اولیه با کیفیت بالا استفاده می‌شود.

امروزه محصولات تقلبی زیاد شده است و گاهی تشخیص جنس اصل و فیک مشکل است . در این مقاله میخواهیم نحوه تشخیص اسپیکرهای اصلی و تقلبی برند JBL را به شما آموزش دهیم تا شما خریدی ایمن، مطمئن و بی دغدغه را تجربه کنید.

1- کیفیت صدا

مطمئنا اصلی ترین تفاوت بین دو اسپیکر اصل و فیک ، کیفیت صدای آنها است. اسپیکر های تقلبی صدایی  ناهنجار، خسته کننده و بی کیفیت دارند که پس از چند دقیقه گوش دادن به آن ،خسته می شوید اما اسپیکرهای اصلی صدایی لطیف، شفاف و با کیفیت دارند، که حتی پس از چندساعت گوش دادن به آن، علاوه بر اینکه گوش شما را خسته نمی کنند، از شنیدن صدای آن لذت می برید.

2- مدت زمان پخش

در اسپیکرهای تقلبی به دلیل اینکه هدف کاهش قیمت نهایی است، از باتری های بی کیفیت استفاده می شود؛ که بعضی از آن ها حتی توانایی پخش یکی-دو ساعت موسیقی را هم ندارند و معمولاً پس از مدت کوتاهی باتری آن ها خراب می شود.اما در اسپیکر اصل این اتفاق رخ نمی دهد . به دلیل استفاده از باتری های لیتیوم – یونی با کیفیت، زمان پخش پیوسته برخی از این اسپیکرها به ۲۴ ساعت هم می رسد و دیده شده پس از گذشت مدت طولانی باتری آن ها مثل روز اول به خوبی کار می کند.

3- نوع جعبه

جعبه محصولات اصل از جنس یک فلپ مقوایی مقاوم، بسیار سخت و بدون آستین ساخته شده است اما جعبه‌های ساخته شده در اسپیکرهای تقلبی فقط از یک لایه پوشش آستین دار ساخته شده و مقاومت کمی دارد.

4-درب زیرین جعبه محصولات

بر روی درب زیرین جعبه‌های اسپیکر مدل JBL اطلاعات محصول مثل شماره سریال، برچسب بارکد، مارک و آیکون‌های اختصاصی است که باکیفیت بسیار خوبی چاپ شده است. در حالی که اگر شما درب زیرین جعبه محصولات تقلبی را نگاه کنید،چیزی چاپ نشده و بسته بندی ساده‌ای دارد.

5-قسمت داخلی جعبه

در قسمت داخلی جعبه اسپیکرهای اصل، تصاویر مربوط به سبک زندگی و موارد دیگر چاپ شده است ولی در جعبه‌های اسپیکرهای فیک هیچ طرح و جزئیاتی وجود ندارد و داخل درب ساده است.

6- حکاکی نام برند :

از روش‌های سریع دیگری که می توان برای تشخیص اسپیکر اصلی از نسخه‌های تقلبی استفاده کرد،بررسی حکاکی انجام شده به نام JBL بر روی فلپ لاستیکی در اسپیکرهای اصلی است. اما اگر بلندگو‌های تقلبی را بررسی کنید متوجه خواهید شد که در بلندگوهای فیک این حکاکی وجود ندارد.

7- دکمه پاور اسپیکر

دکمه روشن و خاموش کردن اسپیکر از روش‌های دیگر تشخیص اصل بودن یا فیک بودن اسپیکر است. دکمه‌های اسپیکرهای اصل در وسط بلندگو و به صورت تخت است ولی در اسپیکرهای تقلبی دکمه پاور آن به صورت برجسته است.

8-آرم JBL

آرم برند JBL در نسخه‌های اصلی در قسمت جلویی و داخلی بلندگو قرار دارد. اما آرم برند JBL تقلبی به شکل برجسته در قسمت رویی بدنه با یک‌ برچسب چسبانده شده است.

9- حکاکی سریال محصول بر روی فلپ‌های لاستیکی:

شماره سریال محصول بر روی فلپ‌های تعبیه شده در زیر درب اتصالات دستگاه حک شده‌ است. آرم‌ها و اطلاعات درج شده بر روی این فلپ‌ها کاملاً معتبر و با شماره سریال محصول کاملاً منطبق است. این آرم‌ها و اطلاعات بر روی فلپ‌های محصول تقلبی نیست.

10- منبع تغذیه:

روی منبع تغذیه اسپیکر اصلی آرم‌های مخصوصی است که شامل اطلاعات محصول می‌باشد. در صورتی که اگر شما منبع تغذیه نسخه‌های تقلبی را بررسی کنید هیچ گونه آرم و علامتی مشاهده نمی کنید.

11- سیم اسپیکر:

در داخل جعبه اسپیکرهای اصلی کابل برق مسطح همراه با بسته بندی پلاستیکی دیده می شود اما در داخل جعبه اسپیکرهای تقلبی یک کابل گرد بدون بسته بندی پلاستیکی قرار دارد.

12 – جنس بدنه

همان طور که گفته شد به دلیل اینکه هدف کاهش قیمت نهایی است اغلب بدنه اسپیکرهای تقلبی از مواد بسیار خشک و بی کیفیت ساخته می شود. برخی دیگر از این مدل ها دارای بدنه پارچه ای هستند که به دلیل نامرغوب بودن جنس پارچه به راحتی نخ کش می شوند. این مورد در اسپیکرهای اصل دیده نمی شود. جنس بدنه آنها از پارچه های بسیار مرغوب است و با فناوری نانو ساخته شده است که حتی آن را ضد آب می کند و یا از مواد بسیار مرغوب استفاده می شود که با لمس آن ها به راحتی می توانید اصل را از فیک تشخیص دهید.

13. داشتن گارانتی

هیچ یک از اسپیکرهای فیکی که در بازار است  گارانتی معتبری ندارند(منظور از گارانتی معتبر، گارانتی هایی است که توسط شرکت های معتبری تأیید شده هستند و در هنگام خرید کارت گارانتی با شماره سریال محصول که روی کارت درج شده به مشتری داده می شود، نه گارانتی هایی که توسط فروشنده های محصول به مشتری داده می شود.)

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه همه روش‌های کاربردی برای تشخیص اسپیکرهای اصلی و تقلبی برند JBL را بیان کنیم. اما توجه کنید که شرکت‌هایی که محصولات تقلبی تولید می‌کنند، همواره در تلاش‌اند تا ساخت محصولات خود را به روز کنند به طوریکه بیشترین شباهت را به محصولات اورجینال داشته باشد. و موفق شده اند به مرور زمان تمامی نکات را دقیقا از روی برند اصلی کپی نمایند.

برای خرید اسپیکر های جی بی ال می توانید به کیش موبایل مراجعه کنید.

 

 
 
 
 
 
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *